27 Ara 2010

Elmalı Turta

İşte mutluluk, işte elma kokusu... Bayılıyorum bu ikiliye ! çarp, böl, topla yada çıkart hiç farketmiyor sonuç hep ''benim mutluluğumu'' veriyor :)
 Mutfağa ilk girdiğim yıllarda fark etmediğim ama daha sonralarda dikkatimi çeken birşey oldu, ben aslında ruh halime göre yemek yapıyordum.  Hatta ruh halim ne ise ona uygun bir koku hissediyorum ve ona göre yemek yapıyorum.  Mesela duygusal birgün geçiriyorsam vanilya kokusu aklıma geliyor ve içerisinde vanilya olabilecek birşey yapmak istiyorum yada kendimi çok enerjik hissediyorsam kekik ve domates kokusu burnuma geliyor gidip ikisiyle sos hazırlayıp hemen makarna yapıyorum, mutluluk hisettiğimde ise gözlerimi kapadığım an elma kokusu beni buluyor. (prag gezisinden bugüne 6 ay geçti ve hala elmalı tatlılar yapıyorum :) Bu liste o kadar uzun ki yazmakla bitmez. Ama cidden ilginç bir deneyim!
  Ve hep söylediğim gibi, ''Yemek yapmak aynı resim çizmek, müzik bestelemek, dans etmek gibi bir muazzam bir sanat''...

Malzemeleri:
  • 2 su bardağı un
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 150 gr hamur işi margarin
  • 2 orta boy yumurta sarısı
  • 1 paket kabartma tozu
  • yarım limon suyu
  • 3 orta boy elma
  • 1/2 su bardağı ceviz içi (ince kıyılmış)
  • 1 tatlı kaşığı tarçın (tarçın sevenler için 2 tatlı kaşığı)


Yapılışı:


1. Önce iç malzemeleri hazırlayarak başlıyoruz.  Elmaların kabuklarını soyup rendelenir, geniş bir tencereye rendelenmiş elma ve yarım su bardağı toz şeker ilave edilip pişirilir. 
2. Elmalar pişince içierisine hazırladığımız yarım su bardağı ceviz (fınfıkta olur) ve 1 tatlı kaşığı tarçın ekleyip karıştırılır. Ardından ateşten alınır ve soğumaya bırakılır.
3. Ayrı geniş bir kapta un, oda ısısında ki 150 gr katı yağ, kalan yarım su bardağı toz şeker, kabartma tozu ve yumurta sarısı eklenir ve iyice yoğurulur.
4. Hamur iki parçaya bölünür, parçalardan birini buzdolabı poşetine koyup dondurucuda enaz yarım saat bırakılır. Diğer parça merdaneyle açılır ve 30 cm çapındaki  yağlanmış bir borcama yayılır. Hamurun kenarlarını hafifçe yükseltin.
5. Daha evvel hazırladığımız elmalı malzeme hamurun üzerine yayılır ve buzlukta beklektiğimiz kalan hamur rendenin kalın köşesiyle rendelenerek elmalı malzemenin üzerine serpilir.
6. Önceden ısınmış 180 derece fırında hamur pembeleşinceye kadar pişirilir. Piştikten sonra oda sıcaklığında üzeri bezle örtülerek soğumaya bırakılır.  Ben çikolatalı sos ile ayrıca süsledim.

Afiyet olsun, iyi haftalar :)









4 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

bencede muazzam bir sanat yemek yapmak ucu bucağı olmayan öğrenmede sonu olmayan bir sanat bu sanatla uğraştığma çok memnunum bende:))) turtayı çok severim elma tarçın ceviz üçlüsüne hastayım zaten ellerine sağlık tatlım
sıcacık sevgiler gönderiyorum sana

Neş'e dedi ki...

ayrıca ne güzel bir sanat ki bizleri birbirimizede yakınlaştırıyor :) seni tanıdığıma çok mutluyum Handecim teşekkurler

sarımutfak-hande dedi ki...

bende seni tanıdığıma çok ama çok mutluyum canımcım

GEZİ/YORUM... dedi ki...

İşte mutluluğun konusu ve rengi diyelim..
çok güzel görünüyor eline sağlık..