8 Eyl 2010

Elmalı Strudel-Bayram'a Özel Tatlı

Uzun bir moladan sonra herkese merhabaaaaa :) Aşırı sıcaklar, yoğun iş temposu, hayat karmaşası, uzunnnnn soluklu tatiller, gelen giden misafirler, geride bırakmak üzere olduğumuz mübarek Ramazan ayı ve
geriye değişim, dönüşüm, yenilenme, arınma dolu bir Neş'e...
Asıl konumuza gelince, ben bu bayram klasik şerbetli tatlılar dışında kalan yepyeni bir tarif vermek istiyorum. Eminim deneyenler pişman olmayacaktır çünkü hem enerjili, hem içindeki meyve ile rahatlatıcı, hemde yanında ikram edilen dondurması ile serinletici şahane bir etkisi var ''Elmalı Strudel''. İlkkez bu yıl tattığım ve hemen tarifini bulup kolları sıvadığım Strudel' in vatanı Viyana, ayrıca Almanya ve Pragda da karşınıza bolca çıkabilir. Bu kadar derin bilgileride verdikten sonra herkese mutlu, sağlıklı huzur dolu hayırlı bayramlar diliyorum.

Malzemeler :
  • 10 adet milföy hamuru
  • 100 gr. tereyağı
  • 5 adet elma
  • 3 adet ekşi yeşil elma
  • 4 yemek kaşığı esmer şeker
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • 1 adet limon + 1 adet limon rendesi
  • 1 yemek kaşığı galeta unu
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
Yapılışı:

  1. Elmaları dilimleyip derin bir tencereye koyun. Üzerine esmer şeker, tarçın ve limon rendesinide ilave edip 15 dakika pişirin ve ocağı kapatın.
  2. Ardından ceviz, limon suyu ve galeta ununu ekleyip ılıklaşması için bekletin.
  3. Milföy hamurlarını üst üste koyup aralarına eritilmiş tereyağ sürün. Hamurun üstüne un serpin, merdaneyle hamuru açıp dikdörtgen şekli verin. Hamurun uzun kenarına elmalı harcı yayın. Kalın bir şekilde sararak rulo haline getirin. Kalan yağı üstüne döküp 180 derecelik fırında üstü pembeleşene kadar pişirin.
  4. Pişdikten sonra fırından çıkarın ve biraz ılıklaşmasını bekleyip üzerine pudra şekeri serpin.
  5. Dilimleyerek servis tabağınıza alın, süslemek için bir yaprak taze nane kullanabilirsiniz. Ve yanında 1 top vanilyalı dondurma ile servis yapın. Afiyet olsun...

2 yorum:

YELDA dedi ki...

Merhaba,
Görüntü harika lezzetide eminim çok güzeldir.Benimde zaman zaman yaptığım ve yediğim bir tatlı.Alman menşeeli olarak bilirim ben bu tatlıyı milföyle hiç denememiştim daha pratik görünüyor.Ben hazır yufkayla yada elde açtığım hamurla yapıyorum.
Ellerinize sağlık.

Neş'e dedi ki...

hoşgeldin Yelda :) sendeki tarifi merak ettim elde açılan hamur daha lezzetli olduğuna eminim ..