11 Nis 2010

Amore Cookie

Tarifi, yapılışı, ismi herşeyi bana ait bir kurabiye... İsminin İtalyanca oluşu tamamen benim şahsi zevkim olup, hiçbir şekilde İtalyan usulü vs değildir. Herkese sevgi dolu bir hafta diliyorum :)



Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • Yarım paket margarin
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • Vanilya esansı (vanilya tozuda olur)
  • 1-2 damla portakal aroması (isteğe baglı)
  • süslemek için tarçın ve pudra şekeri

Yapılışı:

Tüm malzemeler (margarin oda ısısında olacak) geniş bir kapta iyice yoğurulur. Kulak memesi kıvamına geldiğinde hamurdan küçük parçalar (ben orta büyüklükte yapıyorum bu ölçülerde 50 adet çıkıyor) koparılıp istenen şekil verilir. Ardından yağlanmış fırın tepsisine dizilir. Önceden ısıtılmış 150 derecede ki fırında 15-20 dk pişirilir. Üzeri kızarmaya başlayınca fırından alınır. Soğuduktan sonra süsleyiniz.

***Unutmayın ki, kurabiyeler piştikten sonra asla ağzı kapalı kaba alınmaz. En az yarım saat oda ısısında serin bir yerde tabak vb. içerisinde kalmalıdır.


Sevgili Hümeyra nın 57.ci ''Porselen Demlik Çay Saati'' Etkinliğine kurabiyelerimle katılıyorum :) sayfasını sizde ziyaret edin, şahane tarifler var...

8 yorum:

ab-ı hayat dedi ki...

Ellerine sağlık,nefis görünüyor kurabiyeler.Benim minik kızımın meyve püresine eklenebilecek bir kurabiye olmuş,denemek lazım.

Neş'e dedi ki...

:) tam minikler için zaten annesi

humeyra dedi ki...

Kurabiyeler çok hoş görünüyor. Aldım götürdüm bile etkinliğime :)
Şimdi de gidip en sevdiğiniz kek nasıl birşeymiş ona bakıcam :) Vişneli keke yani.
Bu arada ufak bir notçuk, etkinliğin adı PDÇSE, Porselen Demlik Çay Saati Etkinliği. Ama sayenizde ben de Peçete'den Notlar blogunu ziyaret ettim, nasıl birşeymiş diye google'da aratınca. Hoş iki blogla daha tanışmış oldum, biri Neşenin mutfağı, biri Peçeteden notlar :)

Neş'e dedi ki...

aaa çok pardon hemen duzelttim ama hoş bir hata olmuş :))

Adsız dedi ki...

ellerine saglik
kurabiyeler enfes gorunuyor

kahvenin yanina yakisacak bir tad olmali

size afyiet olsun...

www.yenitadlar.blogcu.com

sevil(birdemliksohbet) dedi ki...

Ellerine sağlık nefis olmuş..
sevgiler

sarı mutfak-hande dedi ki...

neşecim harika olmuş kurabişler ismide güzelmiş:))))
ellerine sağlık canımcım
koskocaman öpüyorum seni

ZarpandiT dedi ki...

çok şirin bir fotograf olmus bu ya :) sanki elimi uzatsam yerim doya doya gibi..