11 Eyl 2008

Yoğurtlu Çorba

İftara 1 saat kala mutfakta ''acaba ne pişirsem'' diyip daldan dala misali sürekli fikir değiştirirken canım çorba çekti. O an aklıma gelen birkaç tat oldu ve o hisle mutfak tezgahının üzerine elime ne geçerse dizi verdim. Tamamen doğaçlama bulduğum bu çorbayı tatmanızı tavsiye ediyorum.

6 kişilik
Malzemeler

  • 1,5 lt su
  • 1 adet maggi etsuyu
  • 1 çorba kaşığı tereyağ
  • 2 çay bardağı arpa şehriye
  • 1,5 su bardağı yogurt
  • Antep domates ezmesi (makro markette Ezgi marka) veya pul biber
  • Nane

Yapılışı

  1. Tencerede su kaynatılır. Kaynayınca içine etsuyu ve tereyağ konup bir taşım daha kaynatılır.
  2. Daha sonra kısık ateşe alınıp şehriye ilave edilir ve 5 dk kadar karıştırılır.
  3. Şehriyeler biraz yumuşayınca yogurt ilave edilir, ardından ezme ve nane katılır. Bu esnada sürekli karıştırılır ve kaynamaya bırakılır. Çorba kıvama geldiğinden ocaktan alınır.

AFİYET OLSUN...


7 yorum:

Adsız dedi ki...

TEBRİKLER TEBRİKLER DİYORUM BU KADAR YEMEK SİTESİ VAR SENİN KADAR KENDİNE HAS TARİF YARATAN DAHA GORMEDİM ELİNE KOLUNA SAĞLIK ŞEKERİM...
ÇİĞDEM

sarımutfak dedi ki...

ımmm çok severim uzun zamandır yapmadım bende yapacağım ellerine sağlık

akasyakokusu dedi ki...

Neşe'cim çorba nefis görünüyor..Ellerine sağlık..Aynen daldan dala atlıyorum ne pişireyim diye..Helede saatler yaklaştımı Allah c.c. bir yardımdır bir rızık veriyor yapıyorum birşeyler..
Bu arada sayfa değişmiş 4 oda 1 salon olmuş..ohhh benimde şimdi aynen böyle arada renklerini oynuyorum:)
güle güle kullan canım..

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, harika bir corba olmus.

Pizza'da ki yogurdu sormussunuz, yillardir yaptigim bir tarif, yok sert olmuyor, sebebi belki de ustune dokulen sut olabilir.

Guzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler...

Neş'e dedi ki...

Aybikecim cevap için çok teşekkür ederim . kısa zamanda deniycem
sevgiler

akasyakokusu dedi ki...

Neşe'cim canım bana moral verdiğin için tşk ederim..Canım saol varol Allah c.c. razı olsun seni sevenlerine bağışlasın amin..sanada uzuun ömürler versin..
çok öpüyorum canım sevgiler.

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Şimdi olsa ne iyi olurdu. Çok leziz görünüyor. Ellerine saplık