15 Eyl 2008

Kemalpaşa Tatlısı

Bugün bir tarif değil ama bir tatlı fikri ve o tatlının tarihinden bahsedicem. İlk olarak Bursa nın MustafaKemalpaşa ilçesinde üretilmeye başlayan ve adını da buradan alan ünlü Kemalpaşa tatlısı. Asıl olarakta bu tatlı Türkiye'ye Bulgaristan'dan göç eden muhacirler tarafından 1950 lerde getirilmiş. Ben çok severim ama bugune kadar evde yapmaya hiç kalkışmadım çünkü tüm özelliği içerisinde bulunan ve sadece tatlı için üretilen bir peynirden imal ediliyor olması. Şayet yolunuz Bursa düşerse Mustafakemalpaşa markalı olandan almanız ve kesinlikle tarifine uygun şekilde hazırlamanızı öneririm.

Afiyet olsun...



2 yorum:

yosunbuka dedi ki...

kız ben de yaşasın neşe kemalpaşa yapmış ondan alıp yapayım hemen diyordum:)
tabii o müthiş resime bakarak hevesim kursağımda kaldı:)))
canım nanevelimon.blogspot un sahibesi münevver vermiş tarifini..(yalnız artık blog yazmıyor:(
ramazan bitmeden denemk istiyorum bakalım...
öptüm şeker..
hayırlı ramazanlar..

sarımutfak dedi ki...

annemin favori tatlısıdır sık sık yapar bizde bayıla bayıla yeriz ellerine sağlık cnm