25 Eyl 2012

Yepyeni Haberler, Yenilenen Blog Sayfam ve Narlı Cheesecake ile Merhaba...

Gidişler, dönüşler, ayrılıklar, kavuşmalar derken çok zaman oldu bloguma gelemeyeli. Sadece bloguma değil mutfakta da olamadım pek.  Ama dönüşler, kavuşmalar, yeniden doğma anları hep güzel ve keyifli olmuştur dimi ? :)

Lafın kısası, epeydir hareketsizdi buralar ama yeni bir doğuşun yepyeni bir başlangıcın içerisindeydim. Kariyer hayatıma finans dünyasında bir nokta koyup kendi işimi kurmaya karar verdim bundan tam 7 ay evvel.  O günden bugüne yeni işimin heyecanı, koşuşturmacası ve elbette yoğunluğu içerisindeydim. Ve çok şükür ki herşey istediğim gibi oldu.  Tüm bu koşuşturmacalı yeniliklerin ardından neşenin mutfağınada bir yenilik yapmadan gelmek olmazdı ve sevgili blogspot.com un ben buralarda yokken yaptığı yenilikleri kullandım sizler ve kendim için. Umarım sayfamın son halini beğenirsiniz ve yine pek tabii pembeyiz :)

Dönüş tarifi var mı ? derseniz elbette diyorum. Bir süre önce bir arkadaşımın yaptığı ve bayıla bayıla yediğim narlı cheesecake yayınlayacağım ancak onun tarifinin biraz dışına çıkıp kendi yöntemimle yaptım. Fotoğraftaki muhteşem cheesecake dilimi arkadaşımın kekinden.

Hazır nar da pazarlarda yerini almışken bence sizde bana eşlik edin...



Kek Malzemesi:
  • 1,5 paket kepekli bisküvi
  • 50 gr eritilmiş margarin
  • 2 paket labne
  • 1 su bardağı krema
  • 1 paket toz krem şanti
  • 1 su bardağı soğuk süt
Sos Malzemeleri:

  •  2 su bardağı nar içi
  • 2 su bardağı nar suyu
  • 1 ç.k esmer şeker
  • 2 su bardağı nişasta
Yapılışı:
  1. Kepekli bisküviler ufanıncaya kadar mümkünse mutfak robotunda parçalanır. Geniş ve çukur bir kapta bisküvi parçaları ile eritilmiş yağ iyice karıştılıp pastamızın alt malzemesi hazır edilir.
  2. Kelepçeli bir kaba tabanı yağlı kağıtla kapatılıp, yağlı bisküvili hazırladığımız hamurumuz düzgünce yerleştirilir. 30 dk kadar buzdolabında soğumaya bırakılır.
  3. Soğut sür ile toz krem şanti hazırlanır ardından labne ve krema eklenip mikserde çırpılır.
  4. Hazırladığımız karışım buzdolabında beklettiğimiz kalıbımızın içerisine dökülür. Ve ardından tekrar buzdolabına konur.
  5. Nişasta,nar suyu ve esmer şekerimizi bir tencerede şeker eriyene kadar kısık ateşte karıştılır. Karışım koyulaşınca ocaktan alınıp karıştırmaya devam edilerek ılıması beklenir.
  6. Buzdolamında enaz 3 saat bekletilmiş cheesecake üzerine pişmiş ve sogumuz narlı karışım dökülür. En son nar taneleride eklenerek tekrar buzdolabında sogumaya bırakılır.  Mumkunse 1 gece beklemesi cheesecake için en idealidir.


Afiyet olsun...



 

Hiç yorum yok: