16 Şub 2012

Elmalı Kurabiye ve 3'ü Birarada Lezzetlere Devam


Una bulanma maceralarıma kaldığım yerden devam ediyorum, sırada elmalı kurabiye var.  Yüzde yüz garanti verebileceğim şahane bir tarif ve bu tarifin sahibi Üsküdar Bulgurlu da tesadüfen bulduğum ev yapımı ürünler satan ve şuan çalışmaya devam etmeyen bir mekana ait. (mekanın adını hatırlamadığım için özür diliyorum)

 Ve Gayecim, bu tarifi senin için hızla yayınlıyorum :) 
Malzemeler:
  • 250gr margarin (oda sıcaklığında)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ (fındık yağı olabilir) 
  • 1 çay bardağı yoğurt (tercihim sütaş oldu) 
  • 8+3 yemek kaşığı toz şeker (3 yk şeker elma harcı için) 
  • 1 paket kabartma tozu 
  • un 
  • 4 adet orta boy yada 6 adet küçük boy kırmızı elma (rendelenmiş) 
  • yarım su bardağı fındık, 1 çay bardağı ceviz içi (ufak parçalanmış)
  • yarın çorba kaşığı toz tarçın
 Yapılışı: 
  1. Derin ve geniş bir kapta önce margarin, sıvı yağ, yoğurt, toz şekeri elinizle bir iki kez karıştırın. Arzından karbartma tozu ekleyip, unu azar azar katarak klasik anne tabiriyle kulak memesi kıvamına getirine :) kadar yoğurun.  Bunu tutturamayan var ise, hamurun ele çok yapışmayacak kadar ve aynı zamanda da sert olmayacak kadar un katmak yeterli diyebilirim.
  2. Kurabiye iç malzemesi için kabuğunu soyup rendelediğiniz elmaları yağsız bir tavaya alıp, üzerine şeker ekleyip orta ateşte olacak şekilde pişmeye bırakın. (üzerini kapatmıyoruz!) Elma harcı biraz pişince tarçın, fındık ve cevizleri ekleyip altını iyice kısıp, 15 dk daha pişiriyoruz ve ardından oda sıcaklığında soğumaya bırakıyoruz.   
  3. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp avuç içi kadar elimizde açıyoruz, hamur kalınlığı ne çok ince nede çok kalın olmayacak.  Hamurun bir kenarına elmalı harçtan koyup diğer boş kenarını harcın üzeri kapanacak şekilde ay şekli kapatıyoruz.
  4. Önceden yağlanmış fırın tepsisine (iki tepsi çıkıyor) dizip, 180 derecede 30 dk kadar pişiriyoruz. 
  5. Fırından çıktıktan sonra soğumaya bırakıp en son üzerine pudra şekeri ekleyerek servis yapabilirsiniz.

1 yorum:

mümine dedi ki...

ellerine sağlık elmalı kurabiyeye hiç dayanamam.bende yapıyorum benim tarifime benziyor ben şöyle yapıyorum hamuru ik parçaya ayırıp açıyorum önce ilk hamuru tapsiye koyup sonra elme harcını yayıyorum ve sonra diğer hamuru açıp üstüne koyuyorum pişincede üçgen kesiyorum ve pudra şekeri...seninkide harika ellerine sağlık