16 Kas 2008

Hummus

Nefis bir ortadoğu mezesi olan Hummus, Arapça da ''nohut'' anlamına gelmekte. Ülkemizde ise ençok Mersin ve Adana bölgelerinde yapılmakta ama bana sorarsanız Tarsuslular bu işi en iyi bilenler diyorum. Tarifini yengemden aldım. Bazı ufak farklarla değişik tatlar oluşturuluyorsa da, şahsen ben klasik tadından
yanayım. Denemek isteyenler için tarifini hemen altta veriyorum...Afiyet olsun

Malzemeler:

  • 1 su bardağı nohut
  • yarım su bardağı tahin
  • 1/3 su bardağı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı biber
  • 5 diş sarımsak
  • Yarım limon suyu
  • tuz

Yapılışı:

  1. Nohut ayıklanıp akşamdan ıslatılır. Ertesi gün nohutlar haşlanıp kabuklarından ayrılır. (mümkünse düdüklü tencere kullanın)
  2. Sarımsaklar dövülür. Daha sonra derin bir kase de tahin, dövülmüş sarımsak, kırmızıbiber ve tuz karıştırılır.
  3. Nohut robottan gecirilip iyice ezilir daha sonra sarımsaklı karışım ilave edilir.
  4. En son bir miktar pulbiber yağ ile eritip humusun üzerine dökülerek süslenir.

5 yorum:

şeker pasta dedi ki...

OOOH Neşecim benim memleketimin lezzetidir bu, annemde elleri dert görmesin çok güzel yapar humusu, Ellerine sağlık canım... Üzerindeki k.biber yağ karışıyla harika bir görüntü canım...

sarımutfak dedi ki...

hiç yapmadım hep hazır yedim aldım tarifi deneyeceğim
sevgiler cnm
iyi haftalar

Kitchen Sweet Kitchen dedi ki...

Güya çat pat Arapça bilirim.gece gündüz de Arap müziği dinlerim ama humusun nohut anlamına geldiğini bilmiyordum.Bana sanki hamse(beş) kelimesinden türetilmiş gibi gelirdi.
Görüntü çok güzel,bayıldım:)

süperbabaanne dedi ki...

neşecim ellerinize sağlık:)
bloğunuz çok güzel olmuş:)
tariflerde öyle ama humusun içine değilde tabağa yaydıktan sonra üzerine artı şeklinde pul biber ve kimyon koysanız.ve de üzerine tereyağında hafif pembeleşmiş çam fıstığı koysanız süper olur.
denemenizi tavsiye ederim:)
humusa zeytinyağı değilde tereyağı çok yakışıyor.
tabiki bu sadece öneri.
afiyet olsun.
benim memleketimden bir tarif görünce dayanadım yazdım.umarım kırılmazsın:)
sevgiyle kalın:)))

Feyza Fidan dedi ki...

Harika bir görüntü, ellerine sağlık canımcım,
Sevgiler..