22 Ağu 2011

Kremalı Tarhana Çorbası

Araya yaz tatili girdi :) biraz deniz, biraz da doğa ile başbaşa...Tabii bolbol organik gıda almanın mutluluğu içerisindeyim.  Hepsini sırayla yazacağım ama önceliği iftar menüme vereyim istiyorum.  Çünkü bir çok mesaj aldım neden iftar menüsü yayınlamıyorsun ? diyor insanlar. 

Benim aklımda yemek yapmak bir listeye bağlı değil yada bir menü oluşturmak her seferinde birşey yayınlamak pek sıcak gelmiyor :) daha çok deniyerek gezerek tadarak elde ettiklerimi sizlerle paylaşmayı tercih ediyorum.

Ama tabii gelen mesajlarıda dikkate alıyorum bu yüzden size bu hafta misafirlerime sunduğum iftar menümü paylaşacağım. 

Herkese hayırlı Ramazanlar...


              4 KİŞİLİK MENÜ
  • Kremalı Tarhana Çorbası
  • Özel Soslu Izgara Tavuk
  • Sütlü Patates Püresi
  • Sebze Sote
  • Osmanlı Şerbeti
  • Mevsim Salatası
  • Dondurmalı Kazandibi
KREMALI TARHANA ÇORBASI
Malzemeler :
  • 4 yemek kaşığı tarhana
  • 2 yemek kaşığı hazır krema
  • 1 tatlı kaşığı domates saçlası
  • 1 yemek kaşığı margarin
  • 750 lt su
Yapılışı: Tarhana bir tabakta üzerine su ilave edilip yumuşatılır.  Çorba tenceresinde margarin eritilip 1 tatlı kaşığı salça ile kavurulur (orta ateşte). Ardından tarhana ve hemen su ilave edilip sürekli karıştırılır (kaynayıncaya).  Çorban kaynamaya başlayınca kreması ilave edilip iyice karıştılır ve altı kısılarak 10 dk pişmeye bırakılır.  

1 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

biz tarhanayı çok severiz ama kremalı yapmak hiç aklıma gelmemişti denemeliyim ellerine sağlık canım bu arada menüde güzelmiş:)))