9 Mar 2008

Daydream (Tatlı Düş)


-pınar süt kreması
-süt (6 yemek kaşığı)
-tereyağ (40 gr)
-ceviz (rendelenmiş halde yarım çay bardağı)
-bitter çikolata (80 gr. ülker in yeni çıkarttığı %70 kakaolu)
-birkaç tane petibör biskuvi (8 adet)

Altta tarifini verdiğim bu malzemelerden harika bir tatlı yaptım. İsim olarakta ''DAYDREAM'' dedim:) Görüntüsü biraz mozaik pastasını anımsatıyor (yakında foto ekliycem) ama sakın yanılmayın çünkü tat olarak uzaktan yakından alakası yok.
Herkese afiyet olsun...

Yapılışı:

Tereyağ ve çikolata birlikte eritilip yağ çok kızmadan ateşten alınır.
  • Geniş bir kabın içine krema, süt, ceviz ve yağda eritilmiş çikolata da katılarak iyice karıştırılır.
  • Bütün malzeme iyice karıştıkdan sonra, bisküviler ufak parça halinde kırılarak karışıma ilave edilir.
  • Birkaç kez daha karıştırıldıktan sonra buzlukta saklanabilecek bir kalıba alınarak en az 3 saat bekletilir.
  • Kalıptan aldıktan sonra soğuk halde servis yapılır.




  • 7 yorum:

    Adsız dedi ki...

    farklı bir tarif tebrikler,yağ tadı yoğunmu ??? merak ettim resminide eklerseniz iyi olur.Ayşe

    Neş'e dedi ki...

    Ayşe hn selamlar
    yağ tadı ve kokusu olmuyor, çikolatanın yoğunluğuna göre 40 gr yağ az bir miktar. sadece tek tavsiyem buzlukdan alır almaz tüketmeniz, soğuk halde daha lezzetli oluyor

    sevgiler

    Feyza Fidan dedi ki...

    Süperrrr bir tarif Neşecim, ama fotoğrafını bekliyorummmm :)))
    Ellerine sağlık...
    Sevgiler...

    Neş'e dedi ki...

    Feyza hanım çok naziksiniz ama sizin pastanızın yanında benim ki hiç kalır :)
    fotoğrafa gelince, bizim ev halkı fotoğraf çekmemi beklemden pastayı yemiş :)) tekrar yapıp fotoğraflamam gerekiyor. iş güçten yakayı kurtarırsam ...sevgiler

    Feyza Fidan dedi ki...

    Neşecim, kandilin mübarek olsun...Allah'ım hepimizin dualarını ve ibadetlerini kabul etsin inşallah,
    Öpüyorum..

    Adsız dedi ki...

    Sağlıklı olup olmadığını anlayamadım, ne malum gida kodeksine uygun olduğu. Süphelendim açıkçası. Lütfen benim tariflerimi bekleyin.

    www.yavuzunmutfagi.blogspot.com

    Master Yavuz

    Neş'e dedi ki...

    :))) Sn Gurme içiniz rahat olsun kullandığım tüm malzemeler sağlık bakanlığından onaylı ürünlerdir.